سوابق اجرایی
آخرین اخبار
لزوم بررسی کامل طرح *انضباط شهری* در شورای شهر تهران

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: طرح انضباط شهری باید در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی بصورت کامل و جامع مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد سالاری امروز سه شنبه در جلسه شورای شهر تهران پس از گزارش شهردار تهران در خصوص طرح انضباط شهری و مشکلات محله هرندی گفت: طرح انضباط شهری با مجموعه مطالعات ، امکان سنجی ها ، اقدامات و نشست های تخصصی یکی از نمونه های بارز موضوع شناخت مشکلات بوده که توسط شهرداری تهران انجام شده است و امروز به نظر من شورای شهر تهران در مقابل یک تصمیم بسیار مهم قرار گرفته است.

سالاری ادامه داد: شوراهای گذشته ورود خوبی در حوزه های مختلف سخت افزاری داشته اند، ولی مشکلات اینچنینی در حوزه آسیب های اجتماعی مانند مشکلات هرندی را حل نکرده اند، بنابراین ورود به مباحث نرم افزاری مانند آسیب های اجتماعی و انضباط شهری یک موضوع بسیار مهم است که قابل تعمیم و گسترش به تمام شهر و محلات شهر می باشد.

وی با اشاره به گزارش قالیباف در خصوص طرح انضباط شهری اظهارداشت: ورود به مباحث محتوایی در یک جلسه کافی نیست و قطعا نیاز به جلسات مختلف دارد و باید در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی بصورت کامل و جامع مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: هنگامی که ما تبصره بودجه را تصویب کردیم ، قرار بود شهرداری تهران در این خصوص لایحه ای ارائه دهد و ما تصویب کنیم، اینکه شهرداری همزمان مطالعات امکان سنجی را انجام داده و به مرحله اقدام رسیده برای ما ارزشمند است و همواره هم ما مدافع آن بودیم؛ اما اکنون مصوبه شورا باید در کنار طرح انضباط شهری وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم وجود نگاه یکپارچه برای چنین مشکلاتی ادامه داد: مشکلات آسیب‌های اجتماعی فقط مختص به محله هرندی نیست و می تواند به محلات دیگرهم تسری یابد. بنابراین مشکل باید ریشه ای حل شود و اگر قرار است کاری انجام شود باید تمام راهبردهای 17 گانه طرح جامع مد نظر قرار گیرد و همه مطالعات و پیوست‌ها همزمان و موزون باهم پیش برود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: طرح انضباط شهری باید در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های...