سوابق اجرایی
آخرین اخبار
چگونگی بهره‌مندی روستاییان از معافیت‌های مالیاتی تشریح شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: با تشکیل تعاونی‌ها در روستاها و افزایش اعضای آن، معافیت‌های مالیاتی 10ساله به همراه تهسیلات با بهره 3 درصد به اعضا تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مازندران، ابوالفضل رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه ابراز کرد: مشکلات یک کشور به دست مردم آن حل خواهد شد و برای بهتر شدن باید به درون خود رجوع کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، ایران را کشوری ثروتمند دانست و تصریح کرد: در بحث تولید گاز به لحاظ وسعت، رتبه اول دنیا را داریم در تولید نفت جزو دو کشور اول و در دارا بودن منابع جزو 10 کشور اول جهان و دارای بهترین منابع انسانی نیز هستیم اما مشکل ما در عدم استفاده مناسب از منابع و نعمت‌های خدادای است.

وی با اشاره به تولید 94 درصد زعفران دنیا در ایران افزود: بازار پول حاصل از تجارت زعفران حدود 8 میلیارد و 200 میلیون دلار است که طبق سهم تولید میزان درآمد ما باید 7 میلیارد دلار باشد اما در عمل کمتر از یک دهم آن حاصل می‌شود از این رو باید در بحث تولید و فرآوری از فناوری‌های جدید و نو استفاده کنیم تا سهم خود را در بازار پولی این نوع محصولات به دست آوریم.

رضوی تخاصم به وجود آمده با دنیا در دولت قبل را یکی از چالش‌های اصلی و مشکلات دولت تدبیر و امید دانست و افزود: دولت در زمانی تحویل گرفته شد که دنیا با ما مشکل داشت و اگر حمایت‌های بی‌دریغ رهبری نبود امروز شاهد تصویب برجام نبودیم.

وی افزود: توافقی که امروز به دست آمده انحصار به دولت ندارد و هر 3 قوه در به دست آمدن آن نقش داشتند و اگر حمایت‌های رهبری و مردم نبود شاهد این توافق نبودیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه کارکنان دولت باید 800 نفر باشند که دولت قبل این رقم را به 1200 نفر رساند، افزود: بزرگ شدن دولت به ضرر مردم و هزینه بر است لذا به جای بزرگ شدن دولت، شرکت های خصوصی و تعاونی‌ها باید بزرگ شوند.

وی تصریح کرد: باید بر کوچک‌شدن سهم دولت و بزرگ شدن بخش‌های تعاونی و خصوصی در اقتصاد کشور برنامه‌ریزی و تدبیر کنیم.

رضوی با بیان این که فرهنگ مشارکت در روستاها زیاد است، اظهار کرد: برنامه‌ای داریم که مردم را به سرمایه‌گذاری و تشکیل شرکت‌های تعاونی ترغیب کنیم که با تشکیل تعاونی و آورده اعضا به انضمام تسهیلات بانکی بتوانیم نیروی کار را در روستاها پرورش داده شود.

وی یادآور شد: در این صورت این تعاونی‌ها برای 10 سال از مالیات معاف و به آن‌ها تسهیلات با بهره 3 درصد تعلق می‌گیرد هم چنین در بحث بیمه تامین اجتماعی نیز از تسهیلات دولت استفاده می‌کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: با تشکیل تعاونی‌ها در روستاها و افزایش اعضای آن،...