سوابق اجرایی
آخرین اخبار
بررسی لایحه انضباط شهری؛ فردا در شورای شهر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از بررسی لایحه انضباط شهری در جلسه فردای شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی شب گذشته در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر از محله هرندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه‌شنبه آتی طرح شهرداری درخصوص انضباط شهری محله هرندی به صحن شورای شهر برده خواهد شد، گفت: در این جلسه حد شهرداری تهران و حدود و وظایف آن مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که برای حل مشکل اعتیاد و کارتن‌خوابی در پایتخت نیازمند یک قرارگاه هستیم، گفت: دستگاه‌ها نمی‌توانند به صورت جلسه‌ای و تک بعدی به حل این مشکل اقدام کنند؛ بلکه باید 12 سازمان دخیل به صورت قرارگاهی فعالیت کنند.

امرودی با اشاره به زنجیره‌ای عملکرد دستگاه‌ها در امر مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: معتادانی که جذب مراکز ماده 16 می‌شوند، مجددا به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند و برهمین اساس ضروری است تا چرخه کامل‌تری تعبیه شود.

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده است که بسیاری از اقدامات مجرمانه در محله هرندی زیر سایه اوباش انجام می‌گیرد، گفت: 3700 خانواده در محله هرندی مورد مطالعه قرار گرفتند و هنگامی که از آنها پرسیده می‌شود که چرا نسبت به این وضعیت اعتراض نمی‌کنند آنها ترس از اوباشگران را مطرح می‌کنند.

امرودی با بیان اینکه شهرداری تهران اقدامات زیادی در محله هرندی انجام داده است، تصریح کرد: شهرداری تهران سه مدرسه را به صورت هیات امنایی راه‌اندازی کرده و حتی مدرسه‌ای برای کودکان کار راه‌اندازی کرده است؛ اما باید بگویم تا زمانی که اوباشگری در این منطقه است، مردم جرأت نمی‌کنند که اقدامی انجام داده و حتی در محله تردد کنند که باید با این مجرمان برخورد کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدا باید برای معتادان این منطقه چاره‌ای اندیشید و سپس در مراحل بعدی به سراغ روسپیگری و کارتن‌خوابی رفت، گفت: طرح شهرداری برای ساماندهی این منطقه آماده است و سه‌شنبه آتی برای بررسی و رأی‌گیری به صحن علنی شورا برده خواهد شد تا میزان اختیارات و مسئولیت شهرداری با رای اعضای شورای شهر مشخص شود.

امرودی در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر جمع‌آوری معتادان از محله‌های دیگر پایتخت و انتقال آنها به پارک هرندی نیز گفت: در تهران 46 نقطه خطر وجود دارد که جمع‌کردن و مدیریت آنها سخت است و برهمین اساس آنها به یک پارک منتقل شده تا بتوانیم مدیریت دقیق‌تری بر روی آنها داشته باشیم.

وی درخصوص شب‌های سرد زمستان برای کارتن‌خواب‌ها نیز گفت: 30 دستگاه خودرو برای انتقال کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه‌ها در میادین اصلی شهر مستقر است؛ اما بیش از 60 الی 70 درصد کارتن‌خواب‌های پایتخت شهرستانی هستند و کافی است قوه قضاییه طی ابلاغیه‌ای، آنها را به شهرهای خود بفرستد.

امرودی افزود: فعالیت همه متولیان حول یک امر که همان ساماندهی کارتن‌خواب‌ها است می‌چرخد و امیدواریم با تصویب پیشنهاد شهرداری در شورای شهر بتوانیم اقدامات خود را عملیاتی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از بررسی لایحه انضباط شهری در جلسه فردای شورای شهر تهران...