سوابق اجرایی
آخرین اخبار
کوتاهی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی عامل هجوم سفید بالک ها

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کنترل و مقابله با هجوم سفید بالک ها برعهده سازمان محیط زیست نیست، گفت: هم اکنون شهرداری صابون شویی را انجام می‌دهد اما مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در این خصوص پاسخگو نبوده است.

به گزارش سرویس«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد هادی حیدرزاده با اشاره به وظایف دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در رابطه با کنترل سفیدبالک‌ها در پایتخت گفت: در بحث سفیدبالک‌ها واقعا وظیفه سازمان محیط زیست کنترل نیست بلکه وظیفه مرکز تحقیقات و آفات وزارت جهاد کشاورزی است که در این زمینه تحقیقات کند و راهکارهای ممکن را ارئه دهد.

وی اظهار کرد: شناسایی بیماری و دادن نسخه با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است و آن نسخه را بقیه دستگاه‌ها باید پیگیری و اجرا کنند اما هنوز آن نسخه تهیه نشده است و سازمان های مانند شهرداری تهران با تمام توان با سفید بالک ها مقابله می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یادآورشد: هم اکنون شهرداری صابون شویی را انجام می‌دهد اما مرکز تحقیقات کشاورزی ورود جدی‌تری باید داشته باشد تا بتوان این وضعیت را ساماندهی کرد و جلوی شرایط حادتر در آینده را گرفت.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان تهران، بررسی ها نشان داده شده که محل تجمع اصلی سفید بالک ها، مکان هایی است که درخت توت کاشته شده باشد. بنابراین با توجه به فضای شهر تهران، معابر شهری به عنوان مقصد اصلی این آفت باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای مقابله ارائه شود.

براساس گزارش سایت تهران سما، با این حال قاسم مولایی شهردار منطقه 22 نیز نسبت به انتشار اخباری در مورد منشا سفید بالک ها در تهران واکنش نشان داده و تاکید کرده است که تمامی مباحث زیست محیطی دریاچه خلیج فارس، به طور مداوم توسط کارشناسان مربوطه کنترل می شود و در حال حاضر هیچ گونه آلودگی در آن وجود ندارد و منشاء سفید بالک ها دریاچه خلیج فارس نیست.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کنترل و مقابله با هجوم سفید بالک ها برعهده سازمان...