سوابق اجرایی
آخرین اخبار
معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان : برای رسیدن به وضعیت ایده آل نیازمند بیش از 260هزار پرستار هستیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان : برای رسیدن به وضعیت ایده آل نیازمند بیش از 260هزار پرستار هستیم

استان‌ها > آذربایجان غربی - دکترمیرزابیگی در مراسم یکصدمین سالگرد پرستاری در ارومیه به لزوم توجه ویژه به آموزش پرستاران ، جبران کمبود پرستاران برای رسیدن به وضعیت ایده آل تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، دکترمیرزابیگی ضمن تبریک یکصدمین سال تاسیس آموزشکده پرستاری ارومیه و با بیان اینکه برای ماندگاری این یادبود فرخنده در گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس پرستاری نوین ، مراسمات و برنامه هایی در سایر دانشگاههای علوم پزشکی و دیگر استان ها برگزارخواهدشد گفت : پرستاری به بلندای بشریت قدمت دارد .

وی در ادامه تاریخچه ای از پرستاری از قبل و بعد از اسلام و بخصوص بزرگ پرستار دشت کربلا حضرت زینب کبری (س) رابیان کرده و افزود : درحالی در آستانه ورود به دومین قرن پرستاری هستیم که در حال حاضر در 181 دانشکده پرستاری تا مقطع دکتری 7500پرستار سالیانه فارغ التحصیل می شوندو 400دکترای پرستاری داریم و400 دکترا درحال فارغ التحصیلی هستند ، ولی علی رغم افزایش ظرفیت دو برابری پرستاری در سال جدید ، برای رسیدن به وضعیت ایده آل نیاز به 260هزار پرستار داریم و از طرفی باید آموزش پرستاری را به سمت غیر دولتی سوق دهیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه پرستاری کشورمان در دنیا وضعیت کیفی مطلوبی دارد تصریح کرد : در سطوح پیشگیری ، درمان و توانبخشی و با هدف نزدیکی آموزش و پژوهش و خدمات بالینی و پرستاری جامعه نگر آموزش ها را تداوم خواهیم داد .

وی با تشریح فرصت ها و چالش های فرا روی این رشته ارزشمند در کشورمان افزود : مجوز بکارگیری و استخدام هفت هزار پرستار برای بیمارستان های جدید صادر شده و بررسی ساماندهی نظام اعتباربخشی از اولویت های کاری ما می باشد.

 

دکترمیرزابیگی در مراسم یکصدمین سالگرد پرستاری در ارومیه به لزوم توجه ویژه به آموزش پرستاران ، جبران کمبود پرستاران برای رسیدن به وضعیت ایده آل تاکید کرد.