سوابق اجرایی
آخرین اخبار
تاکید قالیباف بر اجرای ماده 15 برای معتادان

شهردار تهران بر اجرای ماده 15 در راستای ساماندهی کارتن خوابها و معتادان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف ظهر امروز سه شنبه پس از پایان جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات طرح انضباط شهری توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: امروز یکی از چالش‌های مهم ما در مرکز تاریخی شهر تهران است که در جلسه امروز شورای شهر فرصت شد مسئله را بیان کنم و به ابعاد مختلف آن بپردازم؛ چرا که معتقدیم شناخت دقیق مسئله موجب حل بهتر آن می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به بهبود وضعیت محله هرندی امیدوار بود، گفت: حتما امکان بهبود محله هرندی وجود دارد و مشکلات رفع می‌شود اما بپذیرید که موضوع مسئله هرندی حداقل برای شش الی هفت دهه گذشته است و یک زخم کهنه است و باید در سایه توجه و همکاری بین دستگاه‌ها این موضوع حل شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح انضباط شهری جریان زندگی در منطقه 12 را به حالت عادی برمی‌گرداند گفت: البته برای بهبود وضعیت زندگی زمان دقیقی را نمی‌توان اعلام کرد اما در طول زمان شاهد بهبود وضعیت این منطقه خواهیم بود.

قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر جمع آوری معتادان پرخطر افزود: خواهش می‌کنم از کلمه جمع آوری استفاده نکنید چرا که این افراد نیز انسان هستند اما مشکلات خاص خود را دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به اجرای ماده 15 تاکید دارد، گفت: بخش زیادی از کارتن خوابهای شهرمان شامل ماده 15 می‌شوند چرا که افرادی بی آزار هستند و حتی بخشی از آنها کارگرهایی هستند که برای پیدا کردن شغل به تهران آمده اما جایی ندارند و اگر به آنها توجه نکنیم آنها نیز معتاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید با نگاه جذب معتادان وارد پروسه درمان آن‌ها شویم ادامه داد: باید با حضور مسئولان این وضعیت لجام گسیخته را سامان دهیم.

وی درباره آخرین وضعیت ایجاد مراکز ترک اعتیاد نیز تصریح کرد: شهرداری تهران داوطلبانه این کار را انجام داده اما تاکید داریم که محل‌هایی را که ما ایجاد می‌کنیم به ماده 15 تعلق گیرد و تنها دو اردوگاه در منطقه اسلامشهر و رباط کریم متعلق به ماده 16 هستند.

وی با بیان اینکه برای زنان کارتن خواب نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است افزود: در نظر داریم از طریق ماده 15 نسبت به درمان زنان کارتن خواب اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه باید همه دستگاه‌ها در اجرای این طرح حاضر شوند گفت: با این حال اگر نیایند نیز ما کار خود را انجام می‌دهیم چرا که هرگز قبول نمی‌کنیم که چون وظیفه قانونی شهرداری نیست و بقیه پای کار نمی‌آیند ما نیز به وظایف انسانی خود عمل نکنیم.

شهردار تهران بر اجرای ماده 15 در راستای ساماندهی کارتن خوابها و معتادان تاکید کرد.